مدیتیشن

  • مدیتیشن
  • مدیتیشن
مدیتیشن چیست؟ مدیتیشن از بی ذهنی است. حالتی است از آگاهی بی اندازه خالص. در حالت عادی آگاهی مملو از زباله است، درست مانند آينه ای که با غبار پوشيده شده باشد. ذهن همواره پر است از هياهوی افکار در حال گذر، آرزوها، خاطره ها، هيجان ها همگی در حال عبور هستند، واقعاً که يک هياهوی دائمی در ذهن وجود دارد. حتی زمانی که شما در خواب هستيد مغز در حال فعاليت است، به همين دليل است که شما خواب می بينيد. ذهن هنوز در حال فکر کردن است. هنوز اسير نگرانی ها و دل مشغولی هاست. در حال آماده شدن برای فرداست. يک آمادگی پنهانی و مخفيانه برای فردا در حال رخ دادن است. مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن است. این تمرکز می تواند بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن، نحوه تنفس، فرائض دینی و... صورت گیرد. مدیتیشن یک تکنیک و تمرین ذهنی و بدنی است که در آن شخص به آرامی توجه خود را به درون می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. اکثراً انواع مدیتیشن ها از تمرینات مذهبی شرقی به خصوص از هند، چین و ژاپن به غرب رفته است. تنها در سه دهه اخیر است که این تکنیک‌ها به‌طور جدی برای دستیابی به سلامتی، بخصوص برای درمان استرس و کاهش دردهای مزمن به کار می‌رود. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود. فواید مدیتیشن: • ریلکس بودن و کمتر اضطراب داشتن. • متمرکز بودن و کمتر پراکنده بودن. • آرامتر بودن، فارغ از نگرانی‌های مداوم. • کسب درک بهتر از خودمان، زندگی‌مان و دیگران. • افزایش احساسات مثبتی مانند عشق و شفقت. بیشتر ما خواهان ذهنی آرامتر، شفاف‌تر و شادتر هستیم. اگر مضطرب یا در حالتی منفی باشیم، این ما را ناراحت می‌کند. این امر به صورتی نامطلوب بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد و می تواند بر موقعیت کاری، زندگی خانوادگی و روابط دوستانه ما تأثیر بگذارد. مدیتیشن به ما کمک می‌کند تا بر نقاط ضعف ناشی از احساساتمان غالب شویم بدون آنکه هیچ تأثیر منفی بر ما بگذارد.
فاطمه | چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399
بابک | پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399
سپاس از اشتراک گذاری 🙏
لطفا جهت ارائه نظر وارد شوید