مصرف مایعات هنگام فعالیت ورزشی بلند مدت

مصرف مایعات هنگام فعالیت ورزشی بلند مدت
خوردن مایعات هنگام فعالیت ورزشی بلند مدت نباید باعث افزایش وزن بدن شود. به علاوه، باید توصیه داشت حفظ حجم پلاسما و مایعات برون سلولی ضمناً به بازیافت کمک می‌کند. این موضوع به ویژه زمانی صدق می‌کند که در جلسات تمرینات گوناگون که در یک یا چند روز متوالی انجام می‌‌شود. خطوط راهنمای جایگزینی مایعات هنگام فعالیت ورزشی بلند مدت • در 12 تا 24 ساعت قبل از فعالیت ورزشی، به مقدار کافی مایعات بخورید. • تقریباً 2 ساعت قبل از فعالیت ورزشی، 500 میلی لیتر (17 اونس) مایعات بخورید. • هنگام فعالیت ورزشی با خوردن 150 تا 300 میلی لیتر (5 تا 10 اونس) مایع در هر 15 تا 20 دقیقه، 600 تا 1200 میلی لیتر در ساعت (20 تا40 اونس) مایعات بخورید. • پس از فعالیت، برای جبران میزان آبی که هنگام فعالیت از دست داده‌اید، به میزان کافی مایعات بنوشید. • دمای مایعات باید از دمای محیط خنک‌تر باشد (15 تا 22 درجه سانتی‌گراد، 59 تا 72 درجه فارنهایت). • برای مایعات باید از ظروفی استفاده شود که استفاده از آن آسان باشد و حداقل وقفه را در فعالیت ایجاد کند. • مایعات باید طعم و مزه داشته باشند تا نوشیدنی را دل پذیر تر و علاقه به نوشیدن را بیش‌تر کنند.
مهرداد | شنبه 13 ارديبهشت 1399
لطفا جهت ارائه نظر وارد شوید