چگونه با سرما سازگار شویم؟

چگونه با سرما سازگار شویم؟
یک تیم هاکی دبیرستانی در شهر ماین برای تمرینات و بازی‌های خود تاکنون از یک قضای سرپوشیده یخی استفاده کرده است که در آن دما در حد نسبتا سرد بین 50 تا 55 درجه فارنهایت (10 الی 13 درجه سانتی‌گراد) نگه داشته می‌شد. اما در 4 هفته آینده، باید در تورنمنتی شرکت کنند که مسابقاتش در فضای باز و در شب برگزار می‌شود که انتظار می رود در آن موقع شب، دمای محیط بین 10 تا 15 درجه فارنهایت (9 تا 12 درجه سانی‌گراد) باشد. آیا میتوان برای سازگار شدن طبیعی بدن ورزشکاران با سرما برای آماده شدن برای این تورنمنت هاکی در فضای باز کاری انجام داد؟ به نظر می‌رسد برخلاف دماهای خیلی گرم، بدن سازگاری‌های فیزیولوژیکی اندکی را در اثر قرار گرفتن در معرض دماهای سرد به دست می‌آورد. ازین رو، دماهای محیطی سرد میتواند در فعالیت‌های سرعتی انفجاری که در بازی هاکی روی یخ زیاد تکرار می شود آثار منفی بر عملکرد ورزشکار داشته باشند. هنگام قرار گرفتن در معرض سرما، بهترین کار برای حفظ عملکرد ایده‌آل، محافظت از بدن با پوشیدن لباس مناسب و یافتن سرپناهی گرم می باشد. بنابراین، به جای تلاش برای سازگار شدن طبیعی با سرما بهترین راه آن است که زیرپوش گرم بپوشید و در زمان های استراحت بین بازی در یک مکان گرمابخش قرار گیرید. در عین حال، باید مراقب پیامدهای پوشیدن لباس بیش از اندازه نیز بود. پوشیدن لباس اضافی به ویژه زمانی که مسابقه ادامه دارد در بازیکنانی که از نظر فعالیت عضلانی خیلی فعالند باعث تولید بیش از حدی می شود که این گرما باید دفع شود.
مهرداد | چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399
لطفا جهت ارائه نظر وارد شوید