تیامین (ویتامین ب 1)

تیامین (ویتامین ب 1)
تیامین (ویتامین ب 1) این ویتامین در هویج، زرده تخم مرغ، اسفناج، برنج، جگر مرغ، جوانه گندم، سبوس، پنیر و سیب زمینی تشخیص داده شده است. نیاز روزانه انسان به این ویتامین یک تا سه میلی گرم است. بیماری: فقدان این ویتامین در انسان موجب بری بری می شود، البته هنگام بروز این بیماری سن و سال اصلاً مطرح نیست، بلکه در تمامی سنین یافت می‌شود ولی در کودکان شیرخوار شایع‌تر است. بیماری قلب، تپش بیش از اندازه قلب، ورم کبد، اختلالات جهاز هاضمه (اسهال، یبوست، بی اشتهایی) از فقدان این ویتامین پدید می آیند که باز گویا کودکان سهم بیشتری از این گرفتاری خواهند برد. 10
فاطمه | چهارشنبه 4 تير 1399
لطفا جهت ارائه نظر وارد شوید
دسته بندیوبلاگ
فاطمه کریمیانفاطمه کریمیانعضویت از سه‌شنبه 29 بهمن 1398