اهمیت ایده‌ها

اهمیت ایده‌ها
در دنیای امروز فقط رویدادهایی می‌توانند مخاطب را جذب نمایند که از ایده‌های متفاوت استفاده کرده باشند. اما ایده چقدر مهم است؟ ایده‌پردازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فرآیند تولید محسوب می‌شود. یک ایده می‌تواند برگرفته از تفکری نو و جدید باشد یا می تواند تغییرگر وضع موجود باشد. اما این ایده‌ها اگر مسیر درستی را برای تبدیل شدن به واقعیت سپری نکنند در واقع هیچ اهمیتی ندارند! یک ایده ممکن است به ذهن هزاران نفر دیگر خطور نماید اما توان اجرای آن مهیا نباشد یا در اجرا با شکست مواجه شود. لذا ایده‌ها همانطور که بسیار مهم هستند، می توانند اصلا مهم نباشند. ایده‌پردازی زمانی می تواند مفید واقع شود که با احتساب سایر دستورالعمل‌های حوزه مربوطه شکل پذیرد. به عنوان مثال ایده‌های تجاری باید قابلیت تبدیل شدن به مدل کسب و کار داشته باشند در غیر این صورت ایده مورد نظر علاوه بر اینکه هیچ اهمیتی ندارد بلکه می تواند موجب اتلاف انرژی یک تیم شود. مثالی دیگر در خصوص ایده‌پردازی‌های ناموفق می تواند در حوزه هنر و گرافیک باشد. هستند کسانی که مدعی ایده‌هایی متفاوت هستند اما قادر به اجرای آن‌ها نمی‌باشند. این ایده‌ها به هیچ دردی نمی خورند! همچنین برخی طراحان هستند که درک درستی از فضای کسب و کار ندارند و بدون در نظر گرفتن فاکتورهای زمان و هزینه که مهم‌مهترین و اثرگذارترین عوامل بر یک کسب و کار می باشند فقط و فقط با شعارهایی احمقانه نظیر "ایده باید بیاید" موجب خسارت های مادی و معنوی به مجموعه‌ها می‌شوند. ایده‌ای که در آن زمان و هزینه نادیده گرفته شود، ایده محسوب نمی شود، بلکه سَم مُهلک و کشنده‌ای است که هر چه زودتر باید مانع پیشروی آن‌ شد. پس پیش از آنکه با مغز کوچکم و به اسم ایده و ایده‌پردازی موجب هدر رفت زمان خودم و اطرافیانمان شوم، ابتدا با مفاهیم ابتدایی حوزه مربوطه آشنا شوم. اگر در بازار کار هستم، با الفبای کسب و کار آشنا شوم بعد اقدام به ایده‌پردازی نمایم. نویسنده: علی باباخانی عکس: Fotografierende
علی | دوشنبه 4 فروردين 1399
بابک | سه‌شنبه 5 فروردين 1399
👍🙏
لطفا جهت ارائه نظر وارد شوید